Hybrydowe leczenie żylaków

Leczenie żylaków parą wodną

Cena Zapytaj o raty

Żylaki kończyn dolnych (przewlekła niewydolność żylna) to choroba, w przebiegu której z różnych przyczyn dochodzi do poszerzenia układu żył powierzchownych, niewydolności zastawkowej i w konsekwencji powstania konglomeratów żylnych, przebarwień skóry a w postaciach bardziej zaawansowanych owrzodzeń.

Hybrydowe leczenie żylaków

Żylaki kończyn dolnych- korzyści

Żylaki kończyn dolnych to schorzenie, które może przybierać różną postać od niewielkich zmian (tzw. „pajączki” mogą być ich początkiem) do poważnych poszerzeń w obrębie żył (niewydolność żył głębokich). Ta przewlekła choroba dotyka sporą część społeczeństwa (25-50%) szczególnie obciążone są osoby genetycznie (dziecko, którego rodzice obje mają problem z żylakami ma aż 90% ryzyka wystąpienia u siebie tego schorzenia), kobiety (na rozwój żylaków wpływ mają ciąże), osoby pracujące na siedząco, dźwigające duże ciężary czy pracujące w wysokiej temperaturze. Warto więc interweniować już na początku rozwoju choroby, gdyż wtedy mamy większe szanse na korzyści płynące z zabiegów, tj.:

• zaprzestanie odczuwania ciężkości nóg, bóli nóg, nocnych skurczy,
  • poprawa wyglądu nóg z powodu zmniejszenia wypukłych żył,
  • poprawa komfortu życia,
  • zapobieganie zmianom w okolicy kostek,
  • profilaktyka powstania zapalenia zakrzepowego żył czy owrzodzeń.

Wskazania do wykonania zabiegu

W zależności od stopnia ich zaawansowania żylaki kończyn dolnych można leczyć na różne sposoby. Są wśród nich metody ambulatoryjne (małoinwazyjne), jak i chirurgiczne. Te ostatnie to flebektomia, miniflebektomia, stripping, wycięcie pojedynczych żylaków. Do niechirurgicznych należą: skleroterapia (w tym piankowa), laserowy zabieg, zabieg z wykorzystaniem pary wodnej oraz fal radiowych. Wskazaniami do poddania się któremuś z zabiegów są:

• bóle nóg – szczególnie po długim siedzeniu czy staniu,
  • poczucie, że nogi są ciężkie oraz występują ich obrzęki (pod koniec dnia),
  • problemy nocne z nogami, tj. skurcze łydek czy „zespół niespokojnych nóg”,
  • mniej lub bardziej widoczne wypukłe żyły pod skórą,
  • ból występujący nad widoczną żyłą,
  • zmiany w obrębie kostek w postaci stwardnień, przebarwień czy nawet wyprysków
  • Young woman sitting on the couch suffering from severe pain in the leg

Przeciwwskazania do wykonania zabiegu

W przypadku występowania tego przewlekłego schorzenia niestety nie każdy pacjent może być od razu dopuszczony do zabiegu czy operacji. Lekarz musi kandydata dobrze zbadać, przeprowadzić dokładny wywiad lekarski, dowiedzieć się o innych chorobach, na które cierpi pacjent. Żylaki kończyn dolnych nie mogą być leczone kiedy:

• pacjent ma problemy z krzepliwością krwi,
  • jest bardzo otyły i wykazuje niezwykle małą sprawność ruchową,
  • cierpi na przewlekłe niedokrwienie nóg,
  • wdała się u niego infekcja kończyn dolnych,
  • jest w ciąży lub ma aktualnie menstruację (dotyczy kobiet),
  • cierpi na niewydolność oddechową,
  • występują u niego zaburzenia kardiologiczne (np. arytmia, nadciśnienie).

Żylaki kończyn dolnych - efekty po zabiegu

W zależności od wybranej metody efekty leczenia utrzymują się krócej lub dłużej. Dlatego, iż żylaki kończyn dolnych jest to choroba przewlekła konieczna po zabiegu jest zmiana trybu życia w postaci zwiększonej ilości ruchu, nierzadko pomaga zmiana charakteru wykonywanej pracy (ciągle siedzącej lub ciągle stojącej) oraz pilne przestrzeganie zaleceń lekarza – wtedy efekty pozabiegowe zdecydowanie wydłużą się w czasie. A będą to:

• estetycznie wyglądające nogi (bez zgrubień żylnych czy pajączków),
    • pozbycie się bólu kończyn dolnych,
    • niedopuszczenie do rozwoju owrzodzeń czy poważniejszych chorób np. zapalenia zakrzepowego żylaków.

Beautiful young woman drinking coffee at home

Promocje

Informuj mnie o promocjach i nowościach dotyczących zabiegu Hybrydowe leczenie żylaków

Cennik zabiegu

Zachęcamy do zapoznania się z cenami zabiegu Hybrydowe leczenie żylaków w wybranym przez Państwa mieście. Cena uzależniona jest od zakresu, sposobu przeprowadzenia zabiegu, rodzaju znieczulenia oraz lokalizacji i renomy kliniki.

Zachęcamy do skorzystania z bezpłatnej pomocy w umówieniu prywatnej wizyty w klinice. Pomożemy znaleźć najlepszą klinikę w dogodnym dla Państwa terminie.