NZOZ STOMED

Mickiewicza 53 Przemyśl

O klinice

Stomatologia zachowawcza

Stomatologia zachowawcza charakteryzuje się dbaniem o utrzymanie zębów naturalnych poprzez wykorzystywanie odpowiednich metod odtwarzania ich struktury oraz przywracanie im fizjologicznej funkcji. Obecnie leczenie jest minimalnie inwazyjne w twarde struktury zęba tj. szkliwo i zębinę. Czasem zdarza się jednak, że próchnica zaatakuje ząb. Niestety bardzo często jest już za późno, by uniknąć najmniej przyjemnego borowania. Jedynie plamy demineralizacyjne - czyli bardzo wczesne stadium próchnicy, w którym nie dochodzi jeszcze do mechanicznego ubytku substancji zęba, a jedynie do utraty minerałów - można leczyć wykorzystując preparaty odbudowujące tj. zawierające fluor.
Po profesjonalnie wykonanym zabiegu usunięcia próchnicy, jeżeli ząb nie wymaga leczenia kanałowego oferujmy Państwu najlepsze wypełnienia kompozytowe nanohybrydowe renomowanych, sprawdzonych marek. Bardzo duża różnorodność barw materiałów kompozytowych daje możliwość na idealne dopasowanie uzupełnienia do naturalnego koloru zęba. Niestety wypełnienia nie są długoterminowe. Producenci zakładają minimalny 3-letni okres prawidłowego utrzymania wypełnienia w zębie. Co się z tym wiąże, często po okresie 3 latach występuje proces rozszczelnienia i konieczność zmiany wypełnienia na nowe.
Wielu pacjentów odczuwa duży strach i obawy przed bólem przed wizytą stomatologiczną. Jednak korzystając z naszych oferowanych świadczeń nie muszą się Państwo już o to martwić. W naszej placówce stosujemy na życzenie pacjenta znieczulenie przed każdym leczeniem zachowawczym zęba, które daje gwarancję całkowicie bezbolesnych zabiegów.
Gorąco zapraszamy Państwa także do wybielanie zębów. Cały ten proces odbywa się w nieopodal godzinę lampą BEYOND.
Piękny, biały i zdrowy uśmiech to powód do uśmiechu i dumy. My sprawimy, że będą sie mogli tym Państwo cieszyć na co dzień!

Endodoncja czyli leczenie kanałowe

Kiedy ból zęba jest bardzo mocny leczenie kanałowe staje się w większości przypadków niezbędne. Zębina posiada drobne kanaliki, którymi przewodzi do miazgi nieprzyjemne odczucia tj. ból na zimne, ciepłe czy też słodkie. Miazga to skupisko nerwów i naczyń krwionośnych. W przypadku kiedy proces próchnicowy nie zostanie zastopowany na etapie szkliwa lub zębiny i trafi do miazgi, dochodzi do jej stanu zapalnego. Często występuje wtedy tak zwane bóle samoistne. W takiej sytuacji konieczne jest leczenie kanałowe. Na szczęście dzięki regularnym i sumiennym wizytom kontrolnym w gabinecie jesteśmy w stanie zapobiec całemu temu procesowi. Jeżeli leczenie kanałowe będzie konieczne zaleca się wykorzystanie znieczulenia miejscowego przed leczeniem ,dzięki którym mają Państwo gwarancję całkowicie bezbolesnych zabiegów .

Proces leczenia kanałowego często stwarza poważne problemy dla lekarza. Dzieje się tak ze względu na specyfikę anatomiczną kanałów korzeniowych.
Warto jednak wiedzieć, że odpowiednie wykonane leczenie kanałowe daje możliwość dalszego funkcjonowania zęba jako całości i bardzo często uzupełnień protetycznych opartych na tym zębie. Jest to podstawowy element całego dalszego procesu leczenia niestety często niedoceniany.
Na prawidłowo wyleczonym kanałowo zębie możemy wykonać koronę, most lub inne tego typu uzupełnienie protetyczne.
Leczenie kanałowe to proces usunięcia miazgi z komory i kanału /kanałów/ zęba, mechanicznym i chemicznym opracowaniu systemu korzeniowego oraz w końcowym etapie - wypełnieniu kanałów specjalnym do tego przeznaczonym materiałem. Nasza klinika jest wyposażona
w endometr, który elektronicznie i bardzo precyzyjnie mierzy długość kanałów korzeniowych oraz radiowizjografią cyfrową. Dzięki temu możemy wykonywać leczenie kanałowe jak najlepiej.
Próchnica zębów jest najczęściej występującą przyczyną leczenia kanałowego. Powstaje wtedy zapalenie miazgi zęba, które zazwyczaj objawia się silnym i uporczywym bólem zęba. W najgorszym wypadku może dojść do martwicy i zgorzeli miazgi co z kolei objawia się chorobami tkanek okołowierzchołkowych.

Protetyka - korony, mosty i protezy

Protetyka to dział stomatologii, który ma na celu odtworzenie odpowiednich funkcji żucia oraz estetyki twarzy. Dzięki współpracy z różnorodnymi technikami w zależności od wykonywanej pracy protetycznej uzupełnienia są na najwyższym poziomie.
Oferujemy świadczenia:
Korony i mosty :
- system pełnoceramiczny IPS E-MAX
- system pełnoceramiczny na bazie tlenku cyrkonu
- porcelanowe na podbudowie metalowej
Protezy zębowe:
- Protezy akrylowe - standardowe
- Protezy elastyczne
- Protezy szkieletowe

Wkłady koronowo ? korzeniowe
Estetyczne odbudowy koron na włóknach szklanych
oraz wiele innych rozwiązań protetycznych