Stabilizacja centralna

Cena Zapytaj o raty

Stabilizacja centralna

Termin „stabilizacja centralna” (ang. core stability) odnosi się do wydolności głębokich mięśni tułowia, których rolą jest kontrola centrum naszego ciała (region miednicznolędźwiowy) w statyce i dynamice.

Stabilizacja centralna ( ang. core stability) to kontrola mięśni głębokich tułowia, które odpowiedzialne są za prawidłowe funkcjonowanie centrum naszego ciała. W odpowiedzi na pojawiające się bóle w obrębie naszego organizmu człowiek przyjmuje analgetyczną pozycję co często prowadzi do zmian stereotypów ruchowych i w końcu do zaburzeń w obrębie układu kostno – mięśniowego. Jedną z możliwości pozbycia się dysfunkcji jest terapia ukierunkowana na aktywację mięśni głęboko położonych.

Stabilizacja centralna stała się kluczowym zagadnieniem jeśli chodzi bóle odcinka lędźwiowego kręgosłupa także prewencji urazów w sporcie. Liczne badania udowodniły również iż poprawa stabilności centralnej wpływa na poprawę wyników sportowych w wielu dziedzinach.

Korzyści stabilizacji centralnej

Nauka prawidłowego oddechu, poprawa stabilności tułowia a tym samym części dystalnych naszego organizmu, zmniejszenie ryzyka kontuzji, urazów, zmniejszenie dolegliwości bólowych kręgosłupa

Prawidłowo przeprowadzony trening stabilizacyjny nie tylko pomoże Ci zwalczyć nawet ostre objawy bólowe, ale także zabezpieczy Twój kręgosłup przed pojawieniem się kolejnych.

Jeśli jesteś osobą aktywną fizycznie, zależy Ci na poprawieniu swoich osiągnięć oraz zabezpieczeniu swoich stawów przed przeciążeniami i kontuzjami -ten trening jest stworzony dla Ciebie!

Wskazania do stabilizacji centralnej

• dolegliwości bólowe kręgosłupa.
  • ból w odcinku szyjnym
  • ból w odcinku piersiowym
  • ból w odcinku lędźwiowym
  • skoliozy
  • zwiększona kifoza piersiowa
  • pogłębiona lordoza lędźwiowa
  • trening sportowców ( zmniejszenie ryzyka urazów, szybszy, bardziej precyzyjny ruch)
  • zmiany środka ciężkości związane np. z ciążą
  • stany pourazowe i pooperacyjne w obrębie kręgosłupa i kończyn
  • zmiany zwyrodnieniowe stawów kręgosłupa

• nudności
  • wymioty
  • gorączka
  • niestabilny stan kliniczny
  • niewyrównana niewydolność krążenia
  • zespół psychoorganiczny
  • choroby zapalne

Polecane zabiegi dodatkowe

Wizyta u fizjoterapeuty

Promocje

Informuj mnie o promocjach i nowościach dotyczących zabiegu Stabilizacja centralna

Cennik zabiegu

Zachęcamy do zapoznania się z cenami zabiegu Stabilizacja centralna w wybranym przez Państwa mieście. Cena uzależniona jest od zakresu, sposobu przeprowadzenia zabiegu, rodzaju znieczulenia oraz lokalizacji i renomy kliniki.

Zachęcamy do skorzystania z bezpłatnej pomocy w umówieniu prywatnej wizyty w klinice. Pomożemy znaleźć najlepszą klinikę w dogodnym dla Państwa terminie.